FontCreator 6.0 is now available! Download the latest version from our download page:
This new release includes a couple of bug fixes, numerous enhancements and several new features. The most impressive improvements are:
- Added import vector based images (ai/eps/pdf)
Improved import raster based images
Advanced drag and drop support
Background image enhancements
Improved codepage calculation
Improved cubic to quadratic bezier curve conversion (affects AI/EPS/PDF imports as well as .otf to .ttf conversions)
For more information about this new release go to the FontCreator product page.
Please post your comments and bug reports in the corresponding forums (the announcements forum is read-only).
Heel tof dat ik hier nog op kan reageren, en je leest het waarschijnlijk ook nog Erwin, haha!
Dus nu ik je toch ‘aan de lijn’ heb: in hoeverre in FontCreator 16 backwards compatible? Ik lees dat projects gemaakt in 16 niet goed te openen zijn in 15, maar dat vind ik logisch. Aangezien versie 6 van deze aankondiging een van mijn eerste versies was en ik dus waarschijnlijk op een stoffige zip drive die achter de kast is gevallen archeologische vondsten kan doen die zo ver teruggaan: in hoeverre kan FontCreator 16 projecten openen van oudere versies? Moet ik alle projecten bijvoorbeeld eerst overzetten (Openen en saven) naar 15 voordat ik upgrade naar 16?
Ook heel tof overigens dat je er nu één versie van gemaakt hebt. Enorm veel respect voor je inzet, je vasthoudendheid en niet aflatende betrokkenheid bij deze software, dat is een attitude ik verder alleen nog uit vervlogen tijden herinner 
Maar graag antwoord, want de korting loopt woensdag af, haha!
vriendelijke groeten van Tup Wanders
Dutch:
Hoi Tup,
Haha, geweldig dat je na 17 jaar nog op dit bericht kunt reageren — en ja, ik lees het inderdaad nog steeds 
FontCreator 16 is backwards compatible met oudere FontCreator-projecten voor zover dat technisch mogelijk is. Je hoeft projecten dus niet eerst in FontCreator 15 te openen en opnieuw op te slaan voordat je naar versie 16 gaat.
Wel geldt natuurlijk: maak altijd een backup van oude projecten voordat je ze in een nieuwe versie opent en opslaat, want eenmaal opgeslagen in FontCreator 16 zijn ze niet meer bedoeld om weer in oudere versies te openen.
Als je echt archeologische vondsten tegenkomt van versie 6 of ouder en er gaat iets mis, laat het dan vooral weten. Dan kijk ik graag mee.
En bedankt voor je mooie woorden, dat waardeer ik enorm!
Vriendelijke groeten,
Erwin
English:
Hi Tup,
Haha, wonderful that you can still reply to this post after 17 years — and yes, I am indeed still reading it 
FontCreator 16 is backward compatible with older FontCreator projects as far as technically possible. So there is no need to first open and save your projects in FontCreator 15 before upgrading to version 16.
Of course, always make a backup of old projects before opening and saving them in a newer version, as projects saved with FontCreator 16 are not intended to be opened again in older versions.
If you do find some real archaeological treasures from version 6 or earlier and something does not work as expected, please let me know. I will gladly take a look.
And thank you for your kind words; I really appreciate them!
Best regards,
Erwin
1 Like
Well, hurray! And thanks for replying!! I’m off to buy FC16 
1 Like